Koopjebakfiets.nl

De fysieke en digitale wereld verbinden

Als ondernemer merk je het waarschijnlijk ook: de fysieke en de digitale wereld staan steeds meer met elkaar in verbinding. Bedrijven die beter presteren zullen in bijna alle gevallen bedrijven zijn die de fysieke en digitale wereld op een naadloze manier met elkaar combineren. De hoofdreden hiervoor is om de klantervaring centraal te stellen. Waar dit tot kort geleden vaak de vraag van de consument was is het steeds vaker een harde eis. Bike Totaal Krimpen realiseert zich dat als geen ander en daarom hebben wij in samenwerking met hen een aparte website ingericht, speciaal voor elektrische bakfietsen.

Dit zorgt onder andere voor

Volledig online verkoopproces

Professionele online productcatalogus

Inspiratievolle, educatie content

Google optimalisatie

Inzichten vastleggen en loyaliteit belonen

Dit zorgt onder andere voor

Volledig online verkoopproces

Professionele online productcatalogus

Inspiratievolle, educatie content

Google optimalisatie

Inzichten vastleggen en loyaliteit belonen

De trend in fietsenland

De elektrische bakfiets is door velen bestempeld als de trend in fietsenland. Dit komt voornamelijk doordat het dé oplossing biedt binnen stedelijk transport. De ongekende populariteit onder jonge gezinnen is dan ook te begrijpen. Om op adequate manier in te spelen op deze trend en te kunnen voorzien in de snelgroeiende behoefte is ervoor gekozen om een omgeving op te zetten speciaal voor de elektrische bakfiets.


Bij Bike Totaal Krimpen worden alleen de meest exclusieve en kwalitatief beste bakfietsen aangeboden. Een belangrijke eis aan het design was dan ook de ondertoon van deze exclusiviteit en luxe. Buiten een gestroomlijnd salesproces willen wij ervoor zorgen dat de bezoeker wordt geïnspireerd en dat alle informatie op het juiste moment binnen het proces van de bezoeker beschikbaar is. Een high-end klantervaring voor een high-end product dus!

De diepte in

Een elektrische bakfiets is geen product dat je ‘even’ online besteld. De geboden ervaring wilden we dan ook differentiëren van de alledaagse webshops. Door creatief om te gaan met de webpagina’s en met custom code aan de slag te gaan konden wij de functionaliteit opleveren zoals wij die voor ons zagen. Hierdoor oogt de productpagina niet als 13-in-een-dozijn, maar leest het bijna weg als een interessante blog.

Dit extra stukje informatievoorziening biedt ook meer diepte aan de pagina’s. Potentiële klanten komen informatie tegen die ze nodig hebben, maar worden ook op eventuele extra’s gewezen zoals bijpassende accessoires.

Vindbaarheid op Google

Op Google werkt concurrentie net wat anders. In plaats van een toegankelijke locatie of een fraai ogende gevel moet je ervoor zorgen dat je gevonden wordt op basis van relevante informatie en een aantal technische aspecten. Door de website hierop in te richten zagen wij op korte termijn al mooie stappen in de juiste richting. De vindbaarheid nam snel toe, waarna ook de eerste orders van buitenaf binnenkwamen. Dit toont aan dat een gedegen strategie en aanpak flinke impact kunnen hebben.

Bekijk hieronder hoe dat eruit ziet

On- en offline versterken elkaar

Na de lancering in mei 2022 werd al snel de toegevoegde waarde zichtbaar voor beide kanalen. Waar de online shop betrouwbaar overkomt door het achterliggende merk Bike Totaal was dit andersom ook het geval. Bezoekers van de fysieke winkel konden thuis nog eens rondklikken op de website en eventuele vergelijkingen doen om vervolgens beter voorbereid een keuze te maken.

Ook zijn mogelijkheden voor testritten of bezichtigingen bij online orders een mogelijkheid, iets wat bij de meeste webshops niet mogelijk is. Deze mix zorgt ervoor dat beide kanalen elkaar versterken en een meerwaarde opleveren voor klanten. Ze gaan moeiteloos hand in hand, waardoor de klant het echt ziet als één.

Herkenbaar?

Bent u als ondernemer ook op zoek naar manieren om mee te schakelen met een digitaliserende wereld?
Wij sparren graag eens met u om te bekijken wat er mogelijk is om de relatie met uw doelgroep te versterken.
Neem vrijblijvend contact op!

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

 


Op de hoogte blijven over het digitaliseren van het MKB?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!