MADE B2B marketingoplossing

Bij MADE vinden wij het belangrijk dat onze manier van werken toegevoegde waarde heeft voor de gehele organisatie en dat wij daarmee echt meerwaarde creëren voor de toekomst van ieder bedrijf. Met MADE’s B2B oplossing, hebben wij een oplossing die voor de gehele commerciële afdeling van uw organisatie van meerwaarde is.

Veranderende relatie marketing- en salesteams

In het verleden was een vertegenwoordiger van een organisatie doorslaggevend voor het commerciële succes van een organisatie. Het gehele salesproces verliep bij B2B bedrijven via een vertegenwoordiger die het gehele salesproces de lead bewaakt. Dit proces is tegenwoordig grotendeels gedigitaliseerd en zal in de komende jaren nog veel verder gedigitaliseerd worden.

Digitalisering heeft ervoor gezorgd dat de doelgroep tegenwoordig al het onderzoek dat nodig is om tot de juiste aankoopkeuze te komen online af kan leggen en dat zij hierdoor niet meer alleen het eerste bedrijf in de zoekresultaten aanklikken. Als men daadwerkelijk contact op wil nemen met een bedrijf, verwacht men ook dat dat digitaal zeer eenvoudig gerealiseerd kan worden en dat deze interactie naadloos verloopt. Op deze manier zijn er nog tal van voorbeelden te benoemen waarin de verandering in de belangen en de relatie van marketing- en salesteams zichtbaar is. 

Uw salesteam helpen
gestructureerd en impactvoller
te werk te gaan

Praktijkvoorbeelden

Structuur in de relatie met de doelgroep

Bij MADE geloven wij enorm in de kracht van automatisering en standaardisatie. Daarom omarmen wij ook volledig de kracht van digitale oplossingen in de commerciële hoek van de organisatie. Wij nemen in onze manier van werken daarom ook CRM als centrum als het gaat om het samenwerken met B2B georiënteerde bedrijven en organiseren onze marketing en sales gerelateerde activiteiten daar omheen. Denk hierbij aan het plaatsen van advertenties, sociale mediamanagement etc. (zie afbeelding hiernaast)

De kracht van CRM zit in het integraal samenbrengen van data en daardoor efficiënt samenwerken met meerdere teams. CRM-oplossingen zorgen ervoor dat marketing en sales teams optimaal samenwerken. Het optimaliseren van CRM en daarmee het hart van uw commerciële organisatie resulteert onder andere in:

Optimaliseren van CRM

Geoptimaliseerde targeting en meetbaarheid in marketingcampagnes

Stroomlijniing klantcontact door inzichtelijke klantdata​

Gepersonaliseerde communicatie met doelgroep

Marketingactiviteiten en tools

Bij MADE geloven wij in de kracht van herhaling(continuïteit) en experimenten (nieuwe mogelijkheden proberen en analyseren). Enerzijds geloven wij heilig in de toegevoegde waarde van continuïteit en herhaling. Ieder bedrijf kan de volledige kracht van marketing pas bereiken als er structuur zit in de uitingen naar buiten en communicatie met de doelgroep. Buiten het feit dat dit zorgt voor de juiste zichtbaarheid van de organisatie, zorgt het er ook voor dat je ten aller tijde voldoet aan de verwachtingen van jouw doelgroep. Anderzijds wil je als organisatie mee blijven gaan met de ontwikkelingen om je heen en nieuwe tools, strategieën, (advertentie) platformen omarmen. Bij MADE geloven wij erin dat het beste resultaat wordt behaald wanneer beide strategieën naadloos geïntegreerd worden in ieder commercieel plan. 

Hieronder een lijstje van zowel activiteiten als tools waarin wij B2B bedrijven ondersteunen.

Tools en software

Bij MADE hebben wij een selectie gemaakt van een aantal tools en software die wij toegevoegde waarde vinden hebben voor B2B organisaties:

Data analyseren

Om data op een effectieve manier te kunnen analyseren maken wij gebruik van bijvoorbeeld LeadInfo, Google Analytics, Search Console en SemRush. Deze tools maken het voor ons mogelijk op progressie meetbaar te maken, concurrentie te analyseren en nog veel meer.

Content productie

Om content op een goede manier op te leveren voor banners, landingspagina's, video's of bijvoorbeeld PDF's, maken wij gebruik van de Creative Cloud. Op deze manier kunnen wij alle content op hoge kwaliteit visualiseren en wordt uw organisatie representatief weergeven.

CRM en CMS

  • Dynamics 365/ Hubspot / Perfectview / Gripp / Salesforce
  • WordPress (elementor), Wix, etc.

Outbound marketing

Active campaign
Mailchimp
Google en social media ads

Key takeaways

Marketing uitbesteden

Op een nieuwe manier naar marketing en sales kijken

Structuur inbrengen en data gedreven werken

Digitale mogelijkheden omarmen

Begin vandaag nog

Wil je eens sparren over de mogelijkheden om uw website bij te laten dragen aan een optimale digitale ervaring van uw doelgroep? Of weet je niet zeker met welke partner je het beste in zee kunt gaan?
Wij gaan graag het gesprek met je aan om te kijken waar MADE het verschil kan maken!

Laat je gegevens hiernaast achter, of neem direct contact met ons op.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

 


Op de hoogte blijven over het digitaliseren van het MKB?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!