Meteenwerken.nl

De doelgroep inspireren door digitale marketing

De bouwsector kampt met forse tekorten aan personeel. Dit komt voornamelijk door de vele misverstanden die de bouw kent: het verdient weinig, je krijgt alleen maar een tijdelijk contract, het is zwaar en vies werk of er is geen toekomstperspectief want Nederland is al helemaal volgebouwd. Enorm veel misvattingen die nu en in de toekomst problemen gaan opleveren voor de bouwbedrijven, maar ook zeker voor Nederland in het geheel. Met die insteek hebben wij bij MADE in opdracht van de Van Delft Groep ‘Meteenwerken’ opgezet.

Bouwbedrijven zijn onmisbaar voor Nederland. Momenteel is er een energietransitie gaande en zijn er constant ontwikkelingen op het gebied van verduurzaming van de woon- en werkomgeving. Om het personeelstekort aan te pakken is een vacaturewebsite alleen niet genoeg. De doelgroep vraagt om een inspiratiebron die op een transparante wijze de kansen die de technische bouw te bieden heeft blootlegt. De doelgroep, jeugd en ouders, willen we een transparant beeld geven van de mogelijkheden en kansen die deze essentiële branche met zich meebrengt. 

Wilt u weten wat we hebben gedaan en wat we gaan doen?
Lees het hieronder.

Ontwikkelfases Meteenwerken

Bij projecten als deze is gestructureerd te werk gaan van essentieel belang. Allereerst doen we onderzoek, vervolgens bepalen we de strategie en design. Tenslotte werken we de creaties uit om deze vervolgens te analyseren. 

We hebben de volgende stappen uitgewerkt: 

Doelgroep-
onderzoek

  • Probleemanalyse 
  • Doelgroepanalyse 
  • Concurrentieanalyse 
  • SEO-analyse (Google-analyse)

Strategie en design

  • Strategie en projectmanagement
  • Merk definiëren 
  • Designuitingen

Content realiseren

  • Webdevelopment 
  • Social media marketing
  • Foto en video

Analyseren creaties

  • Search Console
  • Google Analytics
  • SemRush

1. Doelgroeponderzoek

Dit project is gestart met een aantal essentiële standaard onderdelen: probleem in kaart brengen, doelgroeponderzoek, concurrentie analyseren en soortgelijke casussen bestuderen. Bij de probleemstelling is onderzocht wat alle problemen zijn en waar de Van Delft Groep momenteel tegenaan loopt. Door de doelgroep te analyseren willen we inspelen op een manier van communiceren die het beste bij hen aanslaat. Een SEO-analyse is tevens uitgevoerd om te onderzoeken waar de kansen liggen om succesvol te zijn op Google, maar ook om andere extra inzichten te krijgen. Aan de hand van deze analyse kunnen we namelijk ook onderzoeken waar veel op wordt gezocht door onze doelgroep, waar soortgelijke organisaties bezoekers door krijgen en waar kansen liggen om zelf op te focussen. 

2. Strategie en design

Op basis van het onderzoek bepalen we de doelstellingen die wij voor de case willen behalen en in welke tijdslijn we dit willen realiseren. Met het definiëren van het merk en het bedenken van de huisstijl hebben we ervoor gezorgd dat er visueel echt een merk staat. Daarop inspelend is een essentiële factor in deze case het bepalen van de kanalen. Voor Meteenwerken zijn dat op social media; Facebook, Instagram en LinkedIn. Andere belangrijke factoren zijn: de website, de huisstijl, de banners (online en offline), de kleuren, de communicatie-uitingen en het logo. De branding moet in de regio Groot-Rotterdam op meerdere plekken herhaaldelijk terugkomen. Bekijk hier de website. 

3. Content realiseren

Tijdens deze fase zijn we vooral bezig geweest met het uitwerken van de visuele aspecten van het project en zijn de belangrijkste deliverables opgeleverd. Bij MADE hebben we in deze fase de website opgebouwd, social media kanalen opgezet, promotievideo’s en fysieke reclame-uitingen geproduceerd, banners, reclamedoeken en beursartikelen designed, en tot sponsoring bij diverse sportverenigingen gerealiseerd. 

4. Analyseren creaties

Omdat deze case betrekking heeft op de toekomst is het van groot belang om onze activiteiten goed te analyseren. We vinden het belangrijk om de ontwikkelingen omtrent campagnes en uitingen nauwlettend in de gaten te houden en te kijken waar we onze activiteiten verder kunnen optimaliseren. Tools om deze data te kunnen analyseren zijn onder andere Google Analytics, Search Console, Semrush en Meta Business Suite. 

 

Waar staan we nu en waar gaan we naartoe?

De komende periode treden we voor het eerst naar buiten om organisch resultaat te behalen. Vervolgens analyseren we in de periode eind november tot begin januari het gedrag van de doelgroep, om erachter te komen waar de meeste kansen zich bevinden. Op deze manier zorgen we ervoor dat we op alle kanalen extra zichtbaarheid kunnen genereren aan de hand van paid-ads op social media en Google. 

De strategie is om binnen specifieke periodes extra naar buiten te treden en aan de hand van paid-ads extra zichtbaarheid te genereren. Aan de hand van deze omnichannel aanpak willen we de doelgroep continu informeren over Meteenwerken en de mogelijkheden die werken in de (technische) bouw met zich meebrengt. De kracht zit hem hier voornamelijk in het feit dat je zowel online als offline marketingcommunicatie in elkaar kan laten verweven. 

‘Omnichannel: Een strategie die de doelgroep een naadloze ervaring aanbiedt, die zowel via desktop, mobiel als via diverse offline kanalen aansluit op de behoefte.’

Blijf up-to-date en volg Meteenwerken op alle social media kanalen

Meteenwerken als uitblinker

Bij MADE zijn we trots om aan dit project te werken. Wij zien de noodzaak van het probleem, en zetten graag onze kennis en expertise in om tot de juiste oplossing te komen voor de Van Delft Groep, maar ook niet te vergeten voor Nederland. We willen samen bouwen naar een betere toekomst. Ook zijn wij trots dat we door het integreren van diverse activiteiten, zoals video’s, brochures, online/offline content en een website, tot een totaalpakket aan benodigde oplossingen zijn gekomen. 

De samenwerking was een goede match, omdat wij voor een flexibele manier van werken staan en Van Delft Groep opzoek was naar een partner, die gespecialiseerd is in (digitale) marketing en het project van A tot Z uit handen kan nemen. Bij MADE konden we direct aan deze vraag voldoen. Ons team bestaat uit gespecialiseerde (digitale) marketeers die zich constant bezighouden met de laatste ontwikkelingen in de markt. We hebben een merk opgezet voor mensen die willen werken, leren, meteen geld willen verdienen en willen bouwen aan zowel hun eigen, als die van Nederland. 

Bekijk hieronder hoe de website eruit ziet

Herkenbaar?

Bent u als ondernemer ook op zoek naar manieren om mee te gaan in een gedigitaliseerde wereld en in te spelen op de veranderende vraag van de doelgroep, of heeft u een ander vraagstuk? Neem contact op en leg uw case aan ons voor.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

 


Op de hoogte blijven over het digitaliseren van het MKB?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!