Hoe presteert jouw bedrijf op Google?

Doe de SEO Healthcheck

Hoe presteer ik nu beter op Google?

Als ondernemer word je vaak overspoeld met goedbedoelde tips over alle aspecten van het ondernemerschap. Zo ook over je website. Het is voor SEO-experts soms al moeilijk de nuttige tips van de indianenverhalen te onderscheiden, en wij kunnen ons voorstellen dat dat voor mensen die er niet altijd kaas van hebben gegeten des te meer is.

Je hebt maar een beperkt aantal uren in een werkweek, en daarnaast is er niemand die kennis heeft van alles wat een onderneming draaiende houdt. SEO wordt hierdoor vaak vergeten, terwijl het een relatief goedkope manier is om aan leads of klanten te komen.

Om zelfstandigen en MKB-Nederland verder te helpen hebben wij een universeel antwoord op de vraag: hoe rank ik beter op Google?

Hoe presteer ik nu beter op Google?

Als ondernemer word je vaak overspoeld met goedbedoelde tips over alle aspecten van het ondernemerschap. Zo ook over je website. Het is voor SEO-experts soms al moeilijk de nuttige tips van de indianenverhalen te onderscheiden, en wij kunnen ons voorstellen dat dat voor mensen die er niet altijd kaas van hebben gegeten des te meer is.

Je hebt maar een beperkt aantal uren in een werkweek, en daarnaast is er niemand die kennis heeft van alles wat een onderneming draaiende houdt. SEO wordt hierdoor vaak vergeten, terwijl het een relatief goedkope manier is om aan leads of klanten te komen.

Om zelfstandigen en MKB-Nederland verder te helpen hebben wij een universeel antwoord op de vraag: hoe rank ik beter op Google?

En het universele antwoord is:

Dat verschilt per situatie.

Misschien niet helemaal het antwoord dat je gehoopt had, maar we leggen het graag uit. Er komen zo veel aspecten kijken bij een SEO-strategie dat hier geen panklaar antwoord voor te formuleren valt, hoe graag we dat ook zouden willen. Om een idee te geven van wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van een dergelijke strategie leggen wij hieronder een aantal factoren wat verder uit. Hierdoor wordt het helder waarom iedere strategie maatwerk is.

Product

Wat voor product of dienst verkoop je?
Wat weten mensen hier al over?
Wat is de behoefte van een klant?

Deze vragen geven inzicht in de klantreis, maar ook zeker in de zoekwoorden waar jij een SEO-strategie op kan inrichten. He type product of dienst is essentieel.

Markt

Wie zijn je concurrenten?
Hoe presteer jij ten opzichte van hen?
Wat is de online brancheontwikkeling?

In sommige branches is de online concurrentie hoger dan in andere, dit bepaalt in grote mate of jij aan moet haken, of als pioneer optreedt.

Timing

Wanneer kopen mensen jouw product?
Is dit seizoensgebonden?
Ben je op het juiste moment aanwezig?

SEO is een duurzame, organische manier van vindbaar zijn. Resultaten kunnen even op zich laten wachten, dus het is verstandig om tijdig te beginnen.

Doelgroep

Wat beweegt jouw doelgroep?
Waar bevindt jouw doelgroep zich?
Hoe gebruiken zij Google?

Ook dit biedt inzicht in de zoektermen die worden gebruikt. Het gaat erom om een plaats te creëren waar jij en je doelgroep elkaar ontmoeten.

Waar starten we?

Vraag vandaag nog jouw gratis SEO healthcheck aan

Bij MADE beginnen weg graag bij het begin, en in dit geval is dat de situatie in kaart brengen. 
SEO bestaat uit verschillende onderdelen. Een aantal hiervan zijn heel helder uit te drukken, bijvoorbeeld door te kijken of iets wel of niet gedaan is. 
Ook zijn er wat abstractere factoren die echt inhoudelijk ingaan op de content. Hier moet wat kritischer naar worden gekeken en zal dus vooral in de vorm van een advies vertolkt worden.

We brengen niet alleen de huidige situatie in kaart, we bieden ook een beknopt adviesrapport. Hiermee kunnen de eerste stappen worden gezet naar een betere positie in Google. Dit is een volledig kosteloos document. Het enige wat we van u vragen is om het contactformulier in te vullen.

Vul het contactformulier in voor uw gratis SEO healthcheck

Spijkers met koppen, dat is hoe wij werken bij MADE. Dat is waarom wij direct om jouw contactgegevens vragen.
Heb je toch nog een aantal vragen voordat je dit formulier invult? Neem hier contact met ons op.

Op de hoogte blijven over het digitaliseren van het MKB?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!